• 01 Eylül 2017, Cuma 9:24
OSMAN KİBAR

OSMAN KİBAR

NİMET(e) HÜRMET ET MESELESİ

-ete/nimete tokat atan terbiyedışı bi varlık'a dair tetebbu ya da etetokatatanadam’a reddiye-

Adamı tanımam etmem, Nurettin diye bi amca imiş ki dinin nuru demektir; işbu kaynaktan nasiplenmesi beklenir, yakışır.

Hmm evet int.e bakılırsa mezkur amcanın nimete tokat attığı görülüyor. Ek olarak utanmasa tekme atacakmış gibi duruyor. Anası buna hiçbir şey öğretmemiş mi. A Müslüman bizim köyde/mahallede yere düşen ekmek bile öpülüp başa konur sonra yerine konur. Amca daha çok Çinli veya İtalyan sirk sihirbazı gibi davranıyor nimete karşı ayıptır kayıptır günahtır vebaldir bu ne olmaz haldir. Nimete hürmet/saygı daha çocukken öğrenilir. Sonradan olursa iyi olmaz zira bir atasözü “sokma akıldan akıl olmaz” der (Bakalım bu yazı bir etki gösterecek mi). Amcanın acaba besmele’den falan haberi var mı kestiği yenir mi bi bakmak lazım yani. Yok mu başarılı becerili kültürlü bi kasap/aşçı Müslüman bu iş nasıl yapılır göstersin. Amca için “bazı şeyler için” artık çok geç(miş) gibi duruyor. Yaşı epey almış başını gitmiş gibi eh bi de ünlü olunca işe kibir mibir vb. sünezararlıları karışır işler de epey karışır. Amcanın işi zor vaktiyle terbiye almamış aile terbiyesi eksik sövsen az dövsen çok yani ceket çok gömlek az yani hava serin (İstanbul’un lodosu meşhur poyrazı ünlüdür).

İstanbul demişken...

Daha yüz yıl önce yani henüz kendimiz iken/gibiyken İstanbul’daki kasapların %80’i ermeni idi. Ve biz de sıfır komplex idik “öteki” ile birlikte yaşıyorduk (bin yıldır). Ehl-i kitab’ın (hıristiyan ve yahudi) kestiği yenirdi halen öyledir zira Allah’ın kitabında bir değişiklik göremezsin (bkz. ayet). Ama bizde ne değişmeler görürsün. Buna bozulma diyen de vardır. Hamama giren terler atasözü hükmünce biz de değiştik kötülere benzeştik yani az ırkçı değiliz hani!

Asabiye’nin basit bir işletme makinesi vardır: Bizden olan iyidir tercihtir doğrudur haklıdır üstündür. Bu şu demek: Kafir denince ille de rum ermeni rus yunan vb. ardına düşmek komşusunu akrabasını apaçık dinsiz bile olsa Müslüman sanmak/saymak. Ve öteki’ye tavır koymak. Hikayenin özü bu...

Peki bunun sosyolojisi ne / şudur o:

Bugün için -bırakın İstanbul’u- küçük bir kasabada -ki kasabalar daha tehlikelidir- faraza bir gayrımüslim kasap dükkanı açsa acaba ol mekanın ve amcanın akıbeti n’ola?

Hmm olacak olan şu: Dükkan sabah açılsa ihtimal öğlene kadar çoktan taşlanmış yağmalanmış amca dövülmüş (vurulmuş?) etler de domuz eti diye kahraman zabıtalarca imha edilmiş vb. olur. Hatta bir rivayete göre bunun cami cömâtı tarafından eylenme ihtimali çok yüksekmiş (derler).

İyi ki böyle bir girişim ve deneme örneği yok.

Doksan (yoksa yüz müydü) yıl sonra geldiğimiz/düştüğümüz noktaya/derekeye bi bkz.

Biz bu değildik, böyle eylendik; galiba öyle olmak bizim de hoşumuza gitti; bazı duygularımız gıdıklandı tahrik olduk şehevelendik yeşillendik, ırkçılığın bu tür bir çekiciliği varmış (derler). Bu halimizle yeniden büyük ve üstün olamayız, zira bu eşyanın tabiatına aykırı olur. Ee o zaman da insanlaşma purojemiz yürümez, âtıl kalır ki Allah esirgeye.

Buradaki muhtemel savunma “ama onlar bizi kesti ki”dir. İş asıp kesmeye gelince gene o kahrolası Darwin türü ırkçılıkla karşılaşıyoruz. Tamam be adam anladık, bu cenneth watanda ezanı kuran’ı hacca gitmeyi Allah demeyi vd. de “onlar” yasakladı hocaları onlar astı yazıyı çiziyi de onlar ş’âptı. Af buyrun o sırada (yıllarda) bizim kendindenkahraman amcalar ne yapıyordu acaba, elleri armut toplamadığına göre!

Bazı değerli kişiler katiller tanıdık ya da aynı dilden (dinden değil) diye onları celladı olarak görmeme eğilimi sergiliyor, karşısında ille de rum ermeni rus yunan olsun istiyor (Doğru tavır için bkz. Tebbet suresi).. Ee yok ama tam aksine kimin ne yapıp ettiği apaçık belli. Bırakın gizlemeyi örtmeyi cümlesi kutlama konusu ve dayatma olarak halen berdevam.

Kutlama demişken...

Doğrusu bu yazı gayrımüslimlere bir güzelleme amacı gütmüyor bilakis bize dair bir çirkinle(ş)me’den bahsediyor, iyi de ediyor.

Etetokatatanadam’a gelince...

Tam da Kurban bayramı -yoksulların et mevsimi- sırası birileri mahut amcaya haddini bildirmeli, yakışır!

Yapma etme kardeşim ayıptır yaw. Sizin köyde ayıb’a ne derler zira kendisi Arapça bir kelime olup aslı eyb’tir. Ve sen sille tokat amcası amanı bilîn mi amanı!


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

Site en altı
yukarı çık